Ny bok: Nätmobbning: Handbok för skolan

Att spendera tid vid datorn, surfplattan eller mobilen är idag en självklar del av ungas vardag. Men med möjligheterna som kommer med modern teknik och moderna kommunikationskanaler kommer också risker, och på senare tid har nätmobbning lyfts fram som ett allt vanligare och allvarligare problem.

Genom många exempel och handfasta råd ger författarna till boken läsaren kunskap för att både förstå och hantera nätmobbning. Förutom att ge konkreta råd beskriver författarna även den mest aktuella svenska och internationella forskningen på området. Boken är främst skriven för alla som jobbar nära elever. Men den är även en rik kunskapskälla för föräldrar och alla som vill veta mer om nätmobbning.

Om författarna: Författarna forskar kring nätmobbning på Psykologiska institutionen vid Göteborgs universitet. Ann Frisén är professor i psykologi och leg. psykolog. Sofia Berne är fil. dr i psykologi och leg. psykolog.