Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Amelie Gamble

Universitetslektor

Amelie Gamble
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
amelie.gamble@psy.gu.se
031-786 1677

Rumsnummer: 436
Postadress: Box 500, 40530 Göteborg
Besöksadress: Haraldsgatan 1 , 41314 Göteborg


Psykologiska institutionen (Mer information)
Box 500
405 30 Göteborg
www.psy.gu.se
psykologi@psy.gu.se

Besöksadress: Haraldsgatan 1 , 405 30 Göteborg

Om Amelie Gamble

Bakgrund

Text

Undervisning

Text

Forskningsintresse

Text

Pågående forskning

Text

Valda publikationer

Gamble, A. (2006). Euro illusion or the reverse? Effects of currency and income on evaluations of consumer prices. Journal of Economic Psychology, 27, 531-542.

Gamble, A. (2007). Euro illusion: Illusion or fact? Journal of Consumer Policy, 30, 323-336.

Gamble, A., Gärling, T., Charlton, J., & Ranyard, R. (2002). Euro illusion: Psychological insights into price evaluations with a unitary currency. European Psychologist, 7, 302-311.

Gamble, A., Västfjäll, D., Gärling, T., & Marell, A. (2005). Interaction effects of mood induction and nominal representation of price on consumer choice. Journal of Retailing and Consumer Services, 12, 397-406.

Senaste publikationer

Buy and Sell Preferences in Financial Markets: Laboratory Experiments Investigating Influences of Anticipatory and Anticipated Emotions
Tommy Gärling, Amelie Gamble, Vian Klass, Darren Duxbury
Research in Behavioral Finance Conference (RBFC). Amsterdam, The Netherlands: 15-16 September 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Emotional well-being related to time pressure, impediment to goal progress, and stress-related symptoms
Tommy Gärling, Amelie Gamble, Filip Fors, Michael Hjerm
Journal of Happiness Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Lay people beliefs in professional and naïve stock investors’ proneness to judgmental biases.
Daniel Peterson, Anders Carlander, Amelie Gamble, Tommy Gärling, Martin Holmén
Journal of Behavioral and Experimental Finance, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Storytelling as a means to increase consumers’ processing of financial information
Jeanette Hauff Carlsson, Anders Carlander, Amelie Gamble, Tommy Gärling, Martin Holmen
International Journal of Bank Marketing, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Emotional well-being and time pressure
Tommy Gärling, Kristina Krause, Amelie Gamble, Terry Hartig
PsyCH Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Choices of savings options related to trust in banks’ competence, benevolence and stability
Anders Carlander, Daniel Peterson, Amelie Gamble, Tommy Gärling, Lars-Olof Johansson et al.
Journal of Financial Services Marketing, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Income increases do not compensate for perceived inflation: A price-consumption paradox
Tommy Gärling, Amelie Gamble, Fabian Christandl
Journal of socio-economics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Subjektivt välbefinnande
Amelie Gamble
Samhällspsykologi, A. Biel & T. Gärling (red), Liber, Kapitel i bok 2012
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 60

2016

Buy and Sell Preferences in Financial Markets: Laboratory Experiments Investigating Influences of Anticipatory and Anticipated Emotions
Tommy Gärling, Amelie Gamble, Vian Klass, Darren Duxbury
Research in Behavioral Finance Conference (RBFC). Amsterdam, The Netherlands: 15-16 September 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Emotional well-being related to time pressure, impediment to goal progress, and stress-related symptoms
Tommy Gärling, Amelie Gamble, Filip Fors, Michael Hjerm
Journal of Happiness Studies, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2015

Lay people beliefs in professional and naïve stock investors’ proneness to judgmental biases.
Daniel Peterson, Anders Carlander, Amelie Gamble, Tommy Gärling, Martin Holmén
Journal of Behavioral and Experimental Finance, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2015
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2014

Storytelling as a means to increase consumers’ processing of financial information
Jeanette Hauff Carlsson, Anders Carlander, Amelie Gamble, Tommy Gärling, Martin Holmen
International Journal of Bank Marketing, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Emotional well-being and time pressure
Tommy Gärling, Kristina Krause, Amelie Gamble, Terry Hartig
PsyCH Journal, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2014
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2013

Choices of savings options related to trust in banks’ competence, benevolence and stability
Anders Carlander, Daniel Peterson, Amelie Gamble, Tommy Gärling, Lars-Olof Johansson et al.
Journal of Financial Services Marketing, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Income increases do not compensate for perceived inflation: A price-consumption paradox
Tommy Gärling, Amelie Gamble, Fabian Christandl
Journal of socio-economics, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

2012

Subjektivt välbefinnande
Amelie Gamble
Samhällspsykologi, A. Biel & T. Gärling (red), Liber, Kapitel i bok 2012
Kapitel i bok

Visar 1 - 10 av 60

Sidansvarig: Ann-Sofie Sten|Sidan uppdaterades: 2015-03-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?