Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Karin Strid

Universitetslektor

Karin Strid
Universitetslektor
Akademisk grad: Doktor,
karin.strid@psy.gu.se
031-786 4284

Rumsnummer: 571
Postadress: Box 500, 40530 Göteborg
Besöksadress: Haraldsgatan 1 , 41314 Göteborg


Psykologiska institutionen (Mer information)
Box 500
405 30 Göteborg
www.psy.gu.se
psykologi@psy.gu.se
Besöksadress: Haraldsgatan 1 , 413 14 Göteborg

Om Karin Strid

Bakgrund

Fil. Dr

Disputerade 2007 med avhandlingen ”Memory, attention and interaction in early development. Exploring individual differences among typical children and children with autism”.

Undervisning

Jag undervisar inom utvecklingspsykologi och funktionshinder.

Forskningsintresse

Jag är intresserad av tidig kognitiv och social utveckling samt hur detta påverkar senare utveckling. Förutom barn med typisk utveckling har jag också studerat barn med autism och Downs syndrom.

 

Senaste publikationer

Everyday communication in adolescents after acquired brain injury– A comparative study of self-ratings and parent evaluations using the CETI
Karin Strid, Elisabeth Ahlsén, Gunilla Thunberg
International Conference on Paediatric Acquired Brain Injury, IPBIS, Rom, Italien september 2017 , Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2017
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Longitudinal Change in Communication Functions after Acquired Brain Injuries in Children and Adolescents: Evidence from Parent Reports
Åsa Fyrberg, Karin Strid, Elisabeth Ahlsén
International conference on acquired brain injury, IBIA, Haag, Nederländerna, mars 2016, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2016
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Children with autism respond differently to spontaneous, elicited and deferred imitation
Mikael Heimann, Emelie Nordqvist, Karin Strid, Josephine Connant Almrot, Tomas Tjus
Journal of Intellectual Disability Research, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Preverbal infants´ability to encode the outcome of distributive actions
Marek Meristo, Karin Strid, Luca Surian
Infancy, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2016
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Deferred Imitation and Social Communication in Speaking and Nonspeaking Children With Autism
Karin Strid, Mikael Heimann, Christopher Gillberg, Lars Smith, Tomas Tjus
Focus on Autism and other developmental disabilities, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Pretend play, deferred imitation and parent-child interaction in speaking and non-speaking children with autism.
Karin Strid, Mikael Heimann, Tomas Tjus
Scandinavian Journal of Psychology, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2013
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Attention in Cognition and Early Learning
Mikael Heimann, Tomas Tjus, Karin Strid
International Encyclopedia of Education, 3rd Edition, Elsevier, Kapitel i bok 2010
Kapitel i bok

Lek och autism
Karin Strid, Tomas Tjus
Leka för att lära. Utveckling, kognition och kultur. M. Jensen & Å. Harvard (red.), Kapitel i bok 2009
Kapitel i bok

Visar 11 - 20 av 22

2007

Pretend play in autism relation to language and cognition
Karin Strid, Tomas Tjus, Mikael Heimann
European Society for Developmental Psychology, 21-25 August, Jena, Germany, Paper i proceeding 2007
Paper i proceeding

Pretend play and parents’ interaction in autism. Cognitive Development Society
Karin Strid, Tomas Tjus, Mikael Heimann
Fifth Biennial Meeting, October 26-27, Santa Fe, USA., Paper i proceeding 2007
Paper i proceeding

The relation between joint attention, pretend play and parents’ style of comments.
Karin Strid, Tomas Tjus, Mikael Heimann
Meeting of Minds 2, 7-9 feb., Herning, Denmark., Paper i proceeding 2007
Paper i proceeding

2006

Exploring the relation between memory, gestural communication, and the emergence of language in infancy: A longitudinal study
Mikael Heimann, Karin Strid, L Smith, Tomas Tjus, S-E Ulvund et al.
Infant and Child Development, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2006
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Infant recall memory and communication predicts later cognitive development
Karin Strid, Tomas Tjus, L Smith, A.N Meltzoff, Mikael Heimann
Infant Behavior and Development, Artikel i vetenskaplig tidskrift 2006
Artikel i vetenskaplig tidskrift

Recall memory, recognition memory and social communication in infancy: their relationship to language and cognition
Karin Strid, Tomas Tjus, Mikael Heimann
XVth Biennial International Conference on Infant Studies, Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet) 2006
Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)

Social communication and deferred imitation in autism: Their relation to language development
Karin Strid, Tomas Tjus, Mikael Heimann
BPS Developmental Section Conference, 7-9 Sep., London, UK., Paper i proceeding 2006
Paper i proceeding

2005

Differences in nonverbal social communication skills between children with autism and typically developing children.
Karin Strid, Tomas Tjus, Mikael Heimann
. Poster presentation at the XIIth European Conference on Developmental Psychology, Tenerife, Spain, Poster (konferens) 2005
Poster (konferens)

Recall Memory, Joint Attention and Later Cognitive Functioning
Karin Strid, Tomas Tjus, A. N. Meltzoff, L Smith, Mikael Heimann
Poster presented at the Cognitive Development Society, IV Biennial Meeting, San Diego, California, Poster (konferens) 2005
Poster (konferens)

Visar 11 - 20 av 22

Sidansvarig: Ann-Sofie Sten|Sidan uppdaterades: 2015-03-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://psy.gu.se/personal/?publicationPageNumber=2&selectedTab=2&tipFriend=true&tipUrl=http%3A%2F%2Fpsy.gu.se%2Fpersonal%2F%3FfeedbackForm%3Dtrue%26returnAddress%3Dhttp%253A%252F%252Fpsy.gu.se%252Fpersonal%252F%253FsiteMap%253Dtrue%2526userId%253Dxstkar%2526userName%253DKarin%252520Strid%26recipientName%3DAnn-Sofie%2BSten%26encodedEmail%3DYW5uLXNvZmllLnN0ZW5AcHN5Lmd1LnNl%26userId%3Dxstkar%26userName%3DKarin%2520Strid&feedbackForm=true&encodedEmail=YW5uLXNvZmllLnN0ZW5AcHN5Lmd1LnNl&userId=xstkar&userName=Karin%20Strid
Utskriftsdatum: 2019-12-14